06
2016

Trening na wyjazd

Autor: StepONE

Nadchodzi urlop, zbliżają się wakacje, przyjdzie moment, w którym na chwilę pozostawisz za sobą swój ulubiony klub fitness i wyjedziesz, by zrelaksować się na łonie natury. Czy musi to oznaczać przerwę w treningu? Oczywiście, że nie! Jedyną przeszkodą jest brak chęci.

Korzystaj z natury
Gdziekolwiek wyjedziesz zawsze masz do dyspozycji siebie i otoczenie. To już całkiem niezła podstawa do odbycia treningu. Możesz biegać po lasach, łąkach, polach, dookoła jeziora lub nad brzegiem morza. Przy okazji dotlenisz się wdychając świeże powietrze. Skoro już o morzu i jeziorze mowa, to poza bieganiem, doskonały trening stanowić może pływanie – pamiętaj jednak, żeby być ostrożnym, przepłynięcie jeziora w poprzek może okazać się wyzwaniem trudniejszym niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Gdy wrócisz na ląd, to przed tobą cała masa ćwiczeń, które można wykonywać bez żadnych przyrządów – pompki, brzuszki, przysiady, skłony, nożyce, wykroki, pajacyki i wiele innych.

Wykorzystaj otoczenie
Jeżeli odwiedzisz naszą strefę funkcjonalną, to później wystarczy rozejrzeć się dookoła, żeby znaleźć prowizoryczne przyrządy do ćwiczeń. Jesteś na wsi? Zapytaj gospodarza, czy nie ma starej opony od traktora – chyba nie masz wątpliwości co można z nią zrobić? Spędzasz urlop w ośrodku wypoczynkowym? Na pewno w pobliżu znajdziesz plac zabaw, drabinki aż kuszą, żeby zacząć się podciągać. Najważniejsze jest jedno – obudź swoja kreatywność, a trening na wyjeździe stanie się świetną zabawą!

Sport i rekreacja
Kajaki, łódki, rowery, piłka siatkowa, piłka nożna, rakiety do badmintona, te i wiele innych sprzętów znajdziesz na wyposażeniu większości ośrodków wypoczynkowych, agroturystyk, czy też pól namiotowych, wystarczy narzucić sobie większe tempo, a można ćwiczyć bawiąc się razem z rodziną i znajomymi.

Przygotuj się
Jest wiele sprzętów do ćwiczeń, które bez problemu zmieścisz do bagażnika samochodu, a nawet do plecaka. W pierwszym przypadku możesz zabrać ze sobą nawet hantle, czy inne ciężary, jeżeli chodzi jednak o lżejszy sprzęt, to na wyjazd można zabrać ze sobą ekspander czy skakankę, których można używać w dowolnym miejscu. Największe możliwości dają jednak pasy TRX, które można przymocować do drzewa, czy słupa, a obciążeniem wykorzystywanym do ćwiczeń jest masa własnego ciała.

Niezależnie od planu treningowego, czy postawionych celów, najważniejsze jest to, żeby po prostu na wyjeździe odpoczywać aktywnie.