TRENUJ BEZPIECZNIE

Zaletą aktywności fizycznej jest zgrabna sylwetka, ale również poprawa zdrowia oraz samopoczucia. Pozbywając się nadmiaru tkanki tłuszczowej rozwijamy nasze mięśnie. Jesteśmy nie tylko bardziej atrakcyjni. Jesteśmy również pewniejsi siebie. Nie możemy jednak zapomnieć, że nieprawidłowo wykonany trening może być przyczyną chorób i kontuzji. Dlatego podpowiadamy jak trenować bezpiecznie.

  • Krok #1: Nie ćwicz z „pełnym brzuchem”.

    Jeżeli nie odczekamy 1 do 2 godzin od zjedzenia ostatniego posiłku, to nie tylko będziemy mniej wydajni, ale możemy nabawić się różnego rodzaju chorób np. wrzodów. Zróbmy sobie drzemkę po obiedzie, a do ćwiczeń zabierzmy się trochę później.

  • Krok #2: Dobierz odpowiedni ubiór.

    Może być ładnie, może być stylowo, ale przede wszystkim musi być wygodnie i bezpiecznie. Obuwie oraz strój powinny być dobrane do treningu, zapewniać odpowiednią cyrkulację powietrza oraz nie krępować ruchów. Zapewni nam to bezpieczeństwo oraz komfort podczas treningu.

  • Krok #3: Rozgrzej ciało.

    Możemy śmiało stwierdzić, że rozgrzewka jest jedną z najczęściej zapominanych czynności na siłowni. To duży błąd. Rozgrzane ciało to ochrona przed kontuzją oraz większa wydajność. Pamiętajmy jednak, żeby siebie nie przegrzać (zmęczenie powinno nastąpić podczas głównej części treningu). Nie istnieje jedna, właściwa rozgrzewka. Jej rodzaj powinniśmy dopasować do treningu, który zamierzamy wykonać.

  • Krok #4: Pamiętaj o prawidłowym oddechu.

    Ile razy zdarzyło Wam się zapomnieć o oddechu podczas ćwiczeń? Wstrzymanie oddechu nie pomoże udźwignąć jednego ciężaru więcej. A jeśli pomoże, to tylko na krótką metę. Wasz oddech powinien być regularny, spokojny i, co najważniejsze, pełny. Dostarczajmy sobie tlenu, żeby mieć energię do działania oraz doskonałą kondycję. Pamiętajcie, że wydech wykonujemy w fazie unoszenia, a wdech w fazie opuszczania ciężaru.

  • Krok #5: Nie zapomnij o technice.

    Nie chodzi o ilość, tylko o jakość ćwiczeń. Szybkie i niedbałe wykonanie danej serii może być przyczyną kontuzji. Więcej efektów uzyskacie podczas wolniejszych oraz bardziej starannych powtórzeniach. Nie wiecie czy wykonujecie trening prawidłowo? Zapytajcie o to bardziej doświadczone osoby. Na pewno Wam pomogą.

  • Krok #6: Zaczynaj od dużych partii mięśniowych.

    Jeżeli zdecydowaliśmy się trenować poszczególne partie mięśniowe (trening dzielony, nie ogólny), powinniśmy zacząć od dużych partii mięśniowych (nogi, klatka, plecy, brzuch), a dopiero potem zająć się mniejszymi (barki, biceps, triceps).

  • Krok #7: Zadbaj o asekurację.

    Podczas ćwiczeń na siłowni (zwłaszcza w trakcie podnoszenia sztangi) powinniśmy znaleźć osobę, która będzie nas asekurować. Dzięki temu zyskujemy podwójną kontrolę nad ciężarami. Trening z osobą doświadczoną w wybranym rodzaju ćwiczeń może nam pomóc zniwelować błędy.

  • Krok #8: Pij odpowiednią ilość wody.

    W trakcie treningu, zwłaszcza bardzo intensywnego, pocimy się i tracimy z naszego organizmu wodę. Jej niedobór wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie. Dlatego dbajmy o to, żeby dostarczać sobie odpowiednią ilość płynów nie tylko w trakcie treningu, ale również po jego zakończeniu.

  • Krok #9: Rozciągnij się.

    Druga najczęściej pomijana rzecz na siłowni – rozciąganie. Powinniśmy wykonywać je dwa razy. Zaraz po rozgrzewce oraz tuż po treningu. Brak rozciągania ogranicza zakres naszych ruchów, zwiększa spięcie, jesteśmy narażeni na kontuzje. Chcecie mieć smukłą sylwetkę i mniejsze zakwasy? W takim razie rozciągajcie się. Bez wyjątku.

Powtarzajcie te kroki w kółko
i nie zapomnijcie o najważniejszym:
StepONE - Zrób #PierwszyKrok!